dinsdag 18 juni 2013

Aambijen

De dag begint voor ons om 8uur; we beginnen al aardig in ons ritme te komen. Na een bakkie koffie en een broodje gaan we op pad met Leia. Hier vlakbij kunnen we invoegen bij een wandelroute 'La voie des erables' en die wandeling moet mooie uitzichten en leerzame momenten bieden.
Op het stuk dat wij liepen, waren inderdaad prachtige uitzichten. Het leerzame deel bestond uit borden met allerhande Franse teksten. We hebben dus maar braaf plaatjes gekeken. Maar niet veel geleerd dus!

Toen we Iserables weer doorkruisten, hebben we de route rechts laten liggen en zijn we links gegaan. Rebellen als we zijn!  'Thuis' gekomen hebben we alledrie een tijdje liggen uitpuffen; het laatste stuk was bergop en dat zijn onze Hollandse pootjes niet gewend!

Vanmiddag zijn Sander en ik samen nog even naar Martigny gereden. Dit keer zonder Tom en dat ging bijna goed. Toen we Martigny opeens weer uitreden, hebben we toch de Tom maar even aangezet. Tom vond dat we moesten omkeren en verloor toen het signaal. Handig die techniek... Gelukkig nam ik het dapper over en loodste ik Sander linea recta naar de Aldi. Daar parkeerden we de auto en liepen we richting de twee grote winkelcentra ernaast.

De zoektocht naar Karl Voegele kon beginnen. Volgens mijn informatie moest deze namelijk in een van de twee zitten, maar niet te vinden dus. Totdat ik opeens op het lumineuze idee kwam om Karl V te googelen en we erachter kwamen dat Karl V een schoenenzaak is. Die had ik dus wel gezien! Zit bij de Charles Voegele in....  Had ik kunnen weten, misschien, denk ik...
De J-Club molens waren snel gevonden en ik ben er dit keer wel mee op de foto gegaan. Echt een topland dit joh; Ze hebben hier nu gewoon al New Arrivals hangen terwijl wij ze nog niet eens verzonden hebben... Echt knap!

Na onze winkeltocht hebben we uitgebreid boodschappen gedaan bij de Aldi, zodat Sander vanavond lekker kon gaan kokkerellen. Doet hij anders nooit op vakantie; we zitten dus echt duidelijk in een nieuw vakantieritme. Er zijn hier dan ook wel alle mogelijkheden voor. De keuken is echt van alle benodigdheden voorzien. Zelfs een blikopener hebben we inmiddels ontdekt (ahum!).

Na het eten stond er een oudere dame op de stoep. Ze stelde zich voor, maar ik verstond er natuurlijk geen snars van. Pas toen ze het voor de derde keer zei, kon ik opmaken dat ze de schoonmoeder van Ruth is. Ruth is degene die voor het huisje hier zorgt. We hadden gisteren aan Jan gemeld dat er een enorme zwerm wespen/bijen huist in de tuin. Dus ja hoor, ik mocht met de oude dame de tuin in klimmen en in mijn uitstekende Frans uitleggen hoe of wat. Ik kon gelukkig redelijk volgen wat zij mij te zeggen had. Het zijn bijen (aambijen in het 
Frans!!!) die met zijn allen op een bepaald bloemetje afkomen en zodra dat bloemetje is leeggevroten zullen ze verdwijnen. Let's hope so/Nous hopelons!

Als extra bonus wist la belle-mêre nog te vertellen dat roken zeer ongezond is. Ze zag natuurlijk de asbak staan. Tja, mijn stokpaardje, ma cigarette electrique, werd natuurlijk uit de kast gehaald, maar helaas trapte ze daar niet in. Ik moest maar bonbons eten in plaats van sigaretten, dat doet zij ook. Nou vooruit, ik zal het proberen... bonsoir madame!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten